Nina Warink X BEACHLIFE

De swimwearcollectie in samenwerking met Beachlife was mijn allereerste zelf ontworpen collectie. In 2020 kwam de eerste lijn uit. Deze bestond uit drie items. Dit jaar, 2021, had ik het geluk een tweede lijn te lanceren die maar liefst vijf items bedroeg. Het leek me altijd al geweldig om een lingerie- of swimwearcollectie te ontwerpen, maar ik had nooit gedacht dit daadwerkelijk te gaan doen. Totdat ik Beachlife tegenkwam op een evenement.

Hoe kwam de samenwerking tot stand?

Ik was altijd al enthousiast over Beachlife. Het merk heeft namelijk niet de maten onderverdeeld in XS, S, M, L en XL, maar in cupmaten. Ik draag dat zelf het liefste, dus het merk sprak mij daarom onwijs aan. Onze paden kruisten elkaar op een evenement en het klikte gelijk. Na onze eerste ontmoeting besloten we samen te werken. Dit waren eerst gewoon kleine samenwerkingen. Na een tijdje sprak ik mijn wens om een eigen lingerie- of swimwearlijn te ontwerpen uit. Vanaf dat punt hadden we ontelbaar veel gesprekken en lanceerde ik dus vorig jaar de eerste collectie. Maar goed, dat ging natuurlijk niet zo snel als dat ik het nu vertel. 

Ik bracht enige tijd ervoor een zonnebril uit met Kapten & Son. Dit is een groot internationaal merk, dus dat vond ik al heel tof. Maar ik bracht maar één item uit, met Beachlife waren dit er al drie. Bovendien is het verschil tussen een zonnebril en zwemkleding groot. De maten, stofjes, modellen, campagne: ik mocht het allemaal zelf bedenken. Dat vond ik heel fijn, omdat het hierdoor echt ‘Nina’ werd. 

Het proces

Ik maakte een aantal moodboards met onder andere kleuren en modellen die mij aanspraken. Ik vroeg mijn vriendinnen hetzelfde te doen, zij zijn een beetje mijn klankbord. In de groepsapp gooide ik een berichtje in de trant van: ‘Hé meiden, willen jullie even een moodboard maken van bikinistijlen en kleuren die jullie leuk, mooi en fijn vinden?’ Hun meningen en ideeën nam ik allemaal mee naar Beachlife. Het team daar bereidde zich ook voor met stofjes, kleuren en modellen. Vanaf dat moment konden we alle ideeën gaan matchen en combineren met elkaar. Ik zei welke soort printjes mij aanspraken, waarop het team van Beachlife vervolgens plaatsnam aan de tekentafel. De printjes tekenden ze namelijk zelf. Vervolgens ging het veel heen-en-weer en werden er vragen gesteld als: “Kan het printje wat grover?”, of “Is een andere kleur geel niet mooier?” Al met al was het dus best een lang proces. 

Compleet nieuw

Ik vind het moeilijk om te zeggen welk gedeelte van het proces ik nou het leukste vond, want eigenlijk vond ik alles een feestje. Het feit dat ik van een idee in mijn hoofd tot een eindproduct in mijn hand ging, vind ik echt super tof. Voor mij was alles compleet nieuw, dus het is vet om van ideeën op een pinterestbord naar het shooten van de campagnevideo in het buitenland te gaan. 

De collecties zijn natuurlijk niet heel groot, dus ik vind het lastig om een favoriet items uit te kiezen. Maar van dit jaar vind ik bijvoorbeeld de vorm van het badpak heel fijn, want je kan ‘m zo sexy maken als je zelf wilt. Daarnaast vind ik dat de kleur rood een vrouw altijd heel verleidelijk maakt. Als ik dan echt een keuze moet maken, is de rode bikini mijn favoriet.

Partners in de spotlight